Upřesnění 31.12.2008

Původně jsem tento návrh chtěl nechat pod pokličkou, ale přišel jsem na to, že je mnoho lidí, kteří se o danou problematiku zajímají a mají mnoho zkušeností, poznámek a jsou ochotni pomoci nejen radou.

Co se týče řekněme alternativní dráhy, tak můj návrh (z pohledu funkce) nakonec skončil na kombinaci analogové dřevěné a digitální plastové dráhy.

Asi nejvíce je můj návrh podobný modelu "dřevěné" dráhy výrobce http://www.plazidus.de/ .

 

Shrnu návrh dráhy Slotcar.cz to v několika bodech:
1. Stejně jako u Plazidus, by dráha měla být něco jako "LEGO". Na rozdíl od plastové dráhy by díly měly určitou funkci a tvar a měli by mít i svodidla, trávník atd. Na rozdíl od dřevěné dráhy by byla rozebíratelná.
2. Velikost jednoho dílu asi 30 x 60 cm (možná i jiné rozměry), musí se však každý díl vejít "do kufru", aby bylo možné dráhu snadno přenášet a sestavovat (dát nesestavenou na skříň).
3. Viz bod 1. Každý díl by měl svoji funkci (rovinka, zatáčka 45°, zatáčka 90°, most, pit box 4 vozy atd). Mohla by existovat verze stavebnice (jako stavebnice letadel, sestavit, slepit, nalakovat...), nebo hotové díly.
4. Předjíždění optimální drážkou - nejvíce podobné reálu.
5. Žádné mechanické vyhybky, jenom prohloubená drážka. (Nejlevnější na výrobu a spolehlivost.) Původní návrh je na stránce http://www.virklund.dk/scx/ .
6. Vodítko bude speciální, aby jej bylo možné použít v každém voze. Na vývoji se pracuje. 
7. V místě odbočky, kde nebude auto chvíli napájené, pojede auto rychlostí, kterou vjede do místa bez napájení a bude v tu chvíli napájené z kondensátoru.
8. Ve standardu bude mít dráhy 2 drážky + optimální stopu.