Upřesnění
31.12.2008
Původně jsem
tento návrh chtěl nechat pod pokličkou, ale přišel jsem na to, že je mnoho
lidí, kteří se o danou problematiku zajímají a mají mnoho zkušeností,
poznámek a jsou ochotni pomoci nejen radou.
Co se týče řekněme
alternativní dráhy, tak můj návrh (z pohledu funkce) nakonec skončil na
kombinaci analogové dřevěné a digitální plastové dráhy.
Shrnu návrh dráhy
Slotcar.cz to v několika bodech:
1. Stejně jako u
Plazidus, by dráha měla být něco jako "LEGO". Na rozdíl od plastové dráhy by
díly měly určitou funkci a tvar a měli by mít i svodidla, trávník atd. Na
rozdíl od dřevěné dráhy by byla rozebíratelná.
2. Velikost jednoho
dílu asi 30 x 60 cm (možná i jiné rozměry), musí se však každý díl vejít "do
kufru", aby bylo možné dráhu snadno přenášet a sestavovat (dát nesestavenou
na skříň).
3. Viz bod 1. Každý
díl by měl svoji funkci (rovinka, zatáčka 45°, zatáčka 90°, most, pit box 4
vozy atd). Mohla by existovat verze stavebnice (jako stavebnice letadel,
sestavit, slepit, nalakovat...), nebo hotové díly.
4.
Předjíždění optimální drážkou - nejvíce podobné reálu.
5. Žádné mechanické
vyhybky, jenom prohloubená drážka. (Nejlevnější na výrobu a spolehlivost.)
Původní návrh je na stránce
http://www.virklund.dk/scx/ .
6.
Vodítko bude speciální, aby jej bylo možné použít v
každém voze. Na vývoji se pracuje.
7. V místě odbočky, kde
nebude auto chvíli napájené, pojede auto rychlostí, kterou vjede do místa
bez napájení a bude v tu chvíli napájené z kondensátoru.
8. Ve standardu bude mít dráhy 2 drážky + optimální
stopu.